Wednesday, August 26, 2009

kehidupan.

kehidupan ini susah ditafsirkan.kadang-kadang ada kegembiraan,kadang-kadang ada kesusahan.bila kita gembira kita pasti alpa tapi bila ditimpa kesusahan baru kita akan ingat yang Esa.kadang-kadang aku selalu terfikir apakah yang telah aku sumbangkan dan berikan selama aku hidup ini.beribadat ala kadar.setakat sembahyang 5 waktu,alhamdulilah masih kekal.namun adakah itu cukup untuk bekalan di akhirat nanti.

apakah matlamat hidup aku?

Firman Allah SWT:

قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Yang Bermaksud :
“Katakanlah: Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.” (Al-An’am : 162)

solatku....
ibadahku...

hidup-kehidupan yang senang kadang-kadang mebuatkan kita lupa.adakah ibadah aku cukup dengan sekadar sembahyang 5 waktu,berpuasa di bulan ramadhan,membayar zakat?

matiku-aku bermohon tat kala aku mati ditempatkan dikalangan golongan golongan yang baik.

aku sentiasa berfikirkan tentang ini.tapi entah kenapa aku pasti terlupa dan alpa dan terus melakukan kesalahan.
Ya Allah sesungguhnya kau lindungilah aku dari terus alpa dan hanyut di bawa arus duniawi...amin....

No comments:

Post a Comment